Nastavitve piškotkov

6 trikov kako določiti prioritete in uspešno organizirati svoj čas

Vsem je dana na razpolago enaka količina časa, sami pa se odločamo kako bomo s svojim časom upravljali. Pogosto je občutek prezaposlenosti le posledica slabe organizacije, predvsem pa tega, da si ne postavljamo prioritet. Ko enkrat v svojem življenju vzpostavite nek sistem, ki mu lahko zaupate, se lahko sprostite in popolnoma osredotočite. Kako se torej naučiti organizirati svoj dragocen čas?

Načrtujte dan in določite prioritete že večer prej

Največji sovražnik učinkovitosti in produktivnosti je improvizacija, ki izhaja iz pomanjkanja načrta. Razmislite kaj vse morate opraviti in kaj za to potrebujete, ter se pravočasno pripravite. Naj vam pride v navado, da si vsako večer vzamete nekaj časa za to, da naredite seznam vseh stvari, ki vas čakajo naslednji dan. Na ta način boste imeli jasen pregled nad svojim življenjem.

Naloge in obveznosti na enem mestu

Zelo pomembno je tudi, da se držite enega načina, kako si boste beležili vse delovne naloge, sestanke in druga opravila. Pomembno je le, da imate vsa opravila, naloge in obveznosti zbrane na enem mestu. Lahko si vse obveznosti shranite v eleganten in zabaven Nepogrešljiv organizator (prejmete ga ob nakupu ličil nad 25 EUR in z doplačilom 5 EUR na blagajni v dm prodajalnah). Z njegovo pomočjo boste svoje termine z lahkoto razvrstili v kratkih 24 ur in poleg vseh nujnih obveznosti našli čas za sprostitev.

Za uspešen začetek dneva

Jutranja rutina je dobra navada, ki vam pomaga ustvariti energijo in tisto pravo miselnost za spoprijem z delovnimi, in drugimi, izzivi dneva. Od vas je odvisno kaj si boste izbrali za jutranjo rutino in koliko časa ji boste namenili. Zadošča že 5 minut pa vse do 30 minut. Meditirajte, telovadite, preglejte novice na spletu, pripravite smuti ali pa malico za seboj ...

Pomagajte si s pravilom 80/20

Pravilo 80/20 pravi, da 20% dejanj pripomore k 80% rezultatov in 10-20% nalog, ki jih imate za opraviti, je bolj pomembnih od ostalih 80%, zato začnite dan s temi nalogami. Ko se lotite določene naloge, ne odnehajte, dokler je uspešno ne zaključite. Šele nato pojdite na vašo naslednjo nalogo.

Čas zase si vzemite brez slabe vesti

Kratek odmor si privoščite najmanj takrat, ko čutite, da vam je začela popuščati zbranost ali ko pri fizičnem delu začenjate čutiti utrujenost. Stopite na svež zrak in če delate pred računalnikom, naredite nekaj vaj. Ali pa si skuhajte dobro kavo in se usedite, za 10 minut v miru in brez dela. Čeprav ne boste počeli ničesar in boste uživali v tem, da ste brezdelni, lahko ravno v tem času umirjenosti in tišine dobite najboljše ideje.

Izkoristite tudi trenutke dolgčasa

Se spomnite tistih trenutkov, ko ne veste, kaj bi počeli? Pomislite, kaj vse ste si želeli v življenju početi pa niste mogli, ker ni bilo časa, in se poskušajte tega lotiti sedaj. Ste želeli slikati ali se naučiti plezati? Izkoristite ta čas, ter vedno imejte v mislih, da več opravljenih nalog prinaša več zadovoljstva in več energije za nove izzive.

Ostali članki iz teme psihologija

Oct 11, 2018 132

Kako čustva vplivajo na naše bolezni in zdravje

Ko pomislimo na sadno kupo, pico ali čokolado, imamo hitro polna usta sline. Zelo podobno…
Sep 10, 2018 1308

Ljudje smo bitja odnosov

Če bi želeli definirati čustvo osamljenosti, bi lahko rekli, da se pojavi, ko posameznik…
Aug 21, 2018 262

Kako najti optimalno ravnovesje v življenju?

Stres, strah in druga čustva nas kot kompas vedno usmerjajo k boljšem delovanju in…
Jun 14, 2018 145

Umovadba za bistre možgane

Prof. dr. Vojko Kavčič že blizu 30 let živi in raziskuje v ZDA. Na podlagi svojih in…
Jun 11, 2018 202

Spodrsljaji so dokaz, da se trudimo

Rado se zgodi, da se zelo hitro ogrejemo za kakšno novo dieto, tek in trening, že po…