Joga za zdravo in sproščeno življenje

JOGA

Beseda joga izhaja iz sanskrtske besede yuk in pomeni povezavo in usklajenost dveh sil – telesa in uma. Joga je pred več tisočletji nastala v Indiji. Je starejša od hinduizma in čeprav jo številni povezujejo s to vero, med njima vendarle ni povezave. Joga je edinstvena. Vadi jo lahko vsakdo, ne glede na versko pripadnost. Joga je védenje o samem sebi, o lastnem jazu; združuje individualni in univerzalni jaz. Cilj joge je aktivna sprostitev, kar pomeni, da je človek hkrati dejaven in sproščen. Joga spodbuja preobrazbo ter harmonijo in ravnovesje posameznikovih čustev, uma in telesa.

Joga pomeni združitev telesa, uma in duše ter deluje na treh ravneh. Z vadbo joge postane telo prožnejše, močnejše in bolj zdravo. Človek se počuti bolj sproščen in občuti več miru ter miselne jasnosti. Ker joga ustvarja notranji mir, obogati življenje z ljubeznijo in složnostjo.

Nekaj prednosti joge:
- izboljšanje gibčnosti in drže telesa,
- okrepitev mišic,
- izboljšanje gibljivosti sklepov,
- izboljšanje kostne strukture,
- izboljšanje prebave, krvnega obtoka in imunskega sistema,
- zmanjšanje odvisnost od zdravil,
- povečanje koncentracije in izostritev uma,
- doživetje notranjega miru in
- občutenje več energije in navdušenja.

ČAS JE ZA JOGO

Objavil: Kdaj: Kategorija: Zdravje
  • Velikost pisave: Larger Smaller
  • Ogledi: 1469
  • Naroči se na novice o tem zapisu
  • Print

ČAS JE ZA JOGO

Atha yoganus asanam 

 

Prvi verz po Patandžaliju pravi: »Čas je za jogo.« Ko smo že veliko doživeli, ko smo polni izkušenj in vtisov, ko so vzponi in padci že za nami in ne iščemo več impulzov od zunaj, je čas za jogo. Z jogijsko vadbo se hkrati bolje zavedamo sedanjega trenutka in odkrivamo svojo notranjost. Z redno jogijsko vadbo upočasnimo proces staranja. Joga poskrbi za gibčnost telesa, vitalnost, močne kosti, dober imunski sistem in zdravje. Čustveno nam joga zagotavlja harmonijo, lažji vsakdanjik, občutek zadovoljstva in sreče.

Aštanga joga, osem stopenj do razsvetljenja po Patandžaliju, opisuje korak za korakom, kako začeti z jogo, tako da bomo v vseh pogledih zaživeli optimalno. Vseh osem stopenj je povezanih med seboj. Vsak človek mora naprej poskrbeti za to, da so njegove osnovne potrebe zagotovljene. S svojim delovanjem naj ne bi škodovali sebi, okolici in naravi. Ajurveda pravi, da naj bi bil vsak mentalno in telesno zdrav človek sposoben poskrbeti za lastno preživetje. Poleg osnovnih potreb naj bi zadovoljili tudi potrebe po izražanju, umetnosti, druženju, ambicijah, ljubezni in duhovnosti. Vadba joge nam pomaga k boljši prizemljitvi. S tem, ko se poglobimo vase, dobimo tudi nov zalet in moči, da kreiramo življenje po lastnih željah. Z aštanga jogo lahko začnemo kadarkoli in na katerikoli stopnji. Če želimo, se najprej posvetimo dihalnim vajam, filozofiji, meditaciji ali telesni vadbi. Kakorkoli že, čas je za jogo.

 

Maja že več kot desetletje živi in dela na Nizozemskem. V otroštvu se je ukvarjala s plesom, prvi stik z jogo pa je prišel ravno ob pravem času. Kot pravi pregovor: »Ko je učenec pripravljen, pride učitelj.« Z jogo se je začela intenzivno ukvarjati leta 2000. Od takrat naprej se izpopolnjuje tudi v meditaciji in dihalnih vajah pri različnih mednarodni organizacijah na Nizozemskem, v Nemčiji, Belgiji, Kanadi in Indiji. Dokončala je tudi triletno šolo za jogo na Nizozemskem, kjer se je izpopolnjevala predvsem v znanju hatha joge. Od leta 2007 redno poučuje jogo in organizira različne jogijske delavnice ter potovanja. Vabljeni ste na joga delavnicah ki jih Maja organizira dvakrat letno v Sloveniji. Reference joga učencev: Prijetna učiteljica z veliko znanja in izkušnjami. Toplo priporočam. – Andreja, ajurvedska terapevtka Maja je fantastična joga učiteljica. Joga ure so prijetne, sproščujoče in te hkrati napolnejo z energijo in inspiracijo. Po jogi se počutiš prerojeno in greš z novim zaletom naprej. – Alenka, prevajalka Maja je profesionalna učiteljica joge. Je zahtevna in razumevajoča hkrati. – Marjana, poslovna sekretarka Joga pri Maji je intenzivna in sproščujoča hkrati. Zame so pomembne predvsem dihalne vaje in pa meditacija na koncu ure. Tako se lahko bolje sprostim. – Peter, plesalec Nikoli si nisem mislila da je joga zame. Prijateljica me je enkrat povabila na jogo k Maji in od takrat naprej grem vsak teden. Joga se mi je zelo priljubila in si ne predstavljam več kako bi bilo brez joge. – Ana, biologinja