Joga za zdravo in sproščeno življenje

JOGA

Beseda joga izhaja iz sanskrtske besede yuk in pomeni povezavo in usklajenost dveh sil – telesa in uma. Joga je pred več tisočletji nastala v Indiji. Je starejša od hinduizma in čeprav jo številni povezujejo s to vero, med njima vendarle ni povezave. Joga je edinstvena. Vadi jo lahko vsakdo, ne glede na versko pripadnost. Joga je védenje o samem sebi, o lastnem jazu; združuje individualni in univerzalni jaz. Cilj joge je aktivna sprostitev, kar pomeni, da je človek hkrati dejaven in sproščen. Joga spodbuja preobrazbo ter harmonijo in ravnovesje posameznikovih čustev, uma in telesa.

Joga pomeni združitev telesa, uma in duše ter deluje na treh ravneh. Z vadbo joge postane telo prožnejše, močnejše in bolj zdravo. Človek se počuti bolj sproščen in občuti več miru ter miselne jasnosti. Ker joga ustvarja notranji mir, obogati življenje z ljubeznijo in složnostjo.

Nekaj prednosti joge:
- izboljšanje gibčnosti in drže telesa,
- okrepitev mišic,
- izboljšanje gibljivosti sklepov,
- izboljšanje kostne strukture,
- izboljšanje prebave, krvnega obtoka in imunskega sistema,
- zmanjšanje odvisnost od zdravil,
- povečanje koncentracije in izostritev uma,
- doživetje notranjega miru in
- občutenje več energije in navdušenja.

Kako si pomagamo pri glavobolih

Objavil: Kdaj: Kategorija: Zdravje
  • Velikost pisave: Larger Smaller
  • Ogledi: 1143
  • Naroči se na novice o tem zapisu
  • Print

Glavoboli

Kako si pomagamo pri glavobolih?

Odlomek iz knjige Joga za srečno in vitalno življenje; Avtorica: Maja Miklič. Internetna stran: www.yogasachi.com. 

 

Če imamo pogoste glavobole ali migrene, analizirajmo in po potrebi spremenimo življenjski slog. Ne posegajmo takoj po tabletah, saj tako ne zdravimo vzrokov, ampak le potlačimo simptome. Dolgoročno nam to ne bo pomagalo. Tukaj je navedenih nekaj možnih ukrepov in vaj, ki pomagajo lajšati glavobole.

 

Topla kopel za stopala 

Čeprav se zdi nepovezano, je dejstvo, da namakanje nog v topli vodi lajša glavobol, prav tako pa se zmanjša tudi pritisk na žile v glavi. 

 

 

Masaža stopal

Pri pogostih glavobolih je dobro masirati refleksne točke na stopalih. Zgornji del stopal predstavlja glavo in vrat. Te točke redno masiramo. 

 

 

Nadi Šodana – dihalna vaja

Z dihalno vajo nadi šodana aktiviramo obe možganski polovici in uskladimo njuno delovanje. Nadi šodana odpravlja napetosti in glavobole. 

 

 

Položaj otroka 

Kolena malo razmaknemo in zadnjica naj počiva na petah. Obe roki sta sproščeni ob telesu. Dlani so obrnjene navzgor. Čelo naj sproščeno počiva na tleh. Sprostimo hrbet, ramena, vrat in glavo. 

 

 

Mrtvak
Uležemo se na hrbet. Roke položimo ob telesu, dlani naj bodo obrnjene navzgor. Stopala so malo razmaknjena, sprednji del stopal pa je obrnjen navzven. Zapremo oči in začutimo, kako ležimo. Dihamo globoko s trebuhom in začutimo, kako se telo ob vsakem izdihu globlje sprosti.

 

 

Aadi mudra

V sedečem ali ležečem položaju pomaga odpravljati glavobol s tem, ko umirja um. To mudro zadržimo za nekaj minut. 

 

Glavoboli

Kako si pomagamo pri glavobolih?

Odlomek iz knjige Joga za srečno in vitalno življenje; Avtorica: Maja Miklič. Internetna stran: www.yogasachi.com. Fotografije: Tadej Černe.

Če imamo pogoste glavobole ali migrene, analizirajmo in po potrebi spremenimo življenjski slog. Ne posegajmo takoj po tabletah, saj tako ne zdravimo vzrokov, ampak le potlačimo simptome. Dolgoročno nam to ne bo pomagalo. Tukaj je navedenih nekaj možnih ukrepov in vaj, ki pomagajo lajšati glavobole.

 

Topla kopel za stopala 

Čeprav se zdi nepovezano, je dejstvo, da namakanje nog v topli vodi lajša glavobol, prav tako pa se zmanjša tudi pritisk na žile v glavi. 

 

 

Masaža stopal

Pri pogostih glavobolih je dobro masirati refleksne točke na stopalih. Zgornji del stopal predstavlja glavo in vrat. Te točke redno masiramo. 

 

 

Nadi Šodana – dihalna vaja

Z dihalno vajo nadi šodana aktiviramo obe možganski polovici in uskladimo njuno delovanje. Nadi šodana odpravlja napetosti in glavobole. 

 

 

Položaj otroka 

Kolena malo razmaknemo in zadnjica naj počiva na petah. Obe roki sta sproščeni ob telesu. Dlani so obrnjene navzgor. Čelo naj sproščeno počiva na tleh. Sprostimo hrbet, ramena, vrat in glavo. 

 

 

Mrtvak
Uležemo se na hrbet. Roke položimo ob telesu, dlani naj bodo obrnjene navzgor. Stopala so malo razmaknjena, sprednji del stopal pa je obrnjen navzven. Zapremo oči in začutimo, kako ležimo. Dihamo globoko s trebuhom in začutimo, kako se telo ob vsakem izdihu globlje sprosti.

 

 

Aadi mudra

V sedečem ali ležečem položaju pomaga odpravljati glavobol s tem, ko umirja um. To mudro zadržimo za nekaj minut. 

 

 

Meditiranje o miru in svobodi

Sedimo z ravnim hrbtom. Dlani so sproščene na kolenih. Oči zapremo in dihamo skozi nos. Globoko vdihujemo in izdihujemo. Zamislimo si, da nimamo nobenih obveznosti in da imamo časa na pretek. Občutimo svobodo. Še enkrat globoko vdihnemo in izdihnemo. Nato počasi odpremo oči. 

 

 

Podprta stoja na glavi
Položimo komolce na tla v širino ramen in prepletemo prste. Dvignemo se na kolena in položimo vrh glave na tla ob dlani. Prepričamo se, da je glava v pravilnem položaju, tako da bomo vajo pravilno izvedli. Medenica je obrnjena navzgor, hrbet je raven. Stopala približamo glavi in dvignemo noge. Če naše ravnotežje ni dobro, raje prislonimo noge k steni. Po tej vaji gremo počasi v položaj otroka in sprostimo ves hrbet. 

 

 

Maja že več kot desetletje živi in dela na Nizozemskem. V otroštvu se je ukvarjala s plesom, prvi stik z jogo pa je prišel ravno ob pravem času. Kot pravi pregovor: »Ko je učenec pripravljen, pride učitelj.« Z jogo se je začela intenzivno ukvarjati leta 2000. Od takrat naprej se izpopolnjuje tudi v meditaciji in dihalnih vajah pri različnih mednarodni organizacijah na Nizozemskem, v Nemčiji, Belgiji, Kanadi in Indiji. Dokončala je tudi triletno šolo za jogo na Nizozemskem, kjer se je izpopolnjevala predvsem v znanju hatha joge. Od leta 2007 redno poučuje jogo in organizira različne jogijske delavnice ter potovanja. Vabljeni ste na joga delavnicah ki jih Maja organizira dvakrat letno v Sloveniji. Reference joga učencev: Prijetna učiteljica z veliko znanja in izkušnjami. Toplo priporočam. – Andreja, ajurvedska terapevtka Maja je fantastična joga učiteljica. Joga ure so prijetne, sproščujoče in te hkrati napolnejo z energijo in inspiracijo. Po jogi se počutiš prerojeno in greš z novim zaletom naprej. – Alenka, prevajalka Maja je profesionalna učiteljica joge. Je zahtevna in razumevajoča hkrati. – Marjana, poslovna sekretarka Joga pri Maji je intenzivna in sproščujoča hkrati. Zame so pomembne predvsem dihalne vaje in pa meditacija na koncu ure. Tako se lahko bolje sprostim. – Peter, plesalec Nikoli si nisem mislila da je joga zame. Prijateljica me je enkrat povabila na jogo k Maji in od takrat naprej grem vsak teden. Joga se mi je zelo priljubila in si ne predstavljam več kako bi bilo brez joge. – Ana, biologinja