BLOGI

Zdrava prehrana in zdrav življenjski slog sta ključ do dobrega počutja, vitalnosti in sreče posameznika. Žal pa sodobni način življenja prinaša veliko pasti. Stres v službi, uživanje hitre in predelane hrane, pomanjkanje svežega zraka in gibanja... Vsi ti dejavniki zastrupljajo naše telo, posledično pa nas pestijo različne težave - slaba prebava, napihnjenost, pomanjkanje energije, izčrpanost, oslabljen imunski sistem, glavoboli, pridobivanje telesne teže, depresija, težave s kožo, kandida, hormonsko neravnovesje in še več…
S celovitim in strokovnim pristopom, iskanjem vzrokov težav ter rešitev zanje, lahko skupaj pridemo do pravega cilja - dolgoročnega zdravja in vitalnosti. Navsezadnje smisel ni v neprestanem odrekanju in slabi volji, temveč v vsakodnevnem uživanju in poznavanju samega sebe!

Naš tihi ubijalec

Objavil: Kdaj: Kategorija: Zdravje
  • Velikost pisave: Larger Smaller
  • Ogledi: 997
  • Naroči se na novice o tem zapisu
  • Print

 

Teden začenjamo s Svetovnim dnevom diabetesa.

Diabetes je vedno bolj prisoten v vsakdanjem življenju ter sladkornih bolnikov je toliko, da če bi živeli vsi v isti državi, bi bila to tretja največja država na svetu. Zanimivo kaj?

b2ap3_thumbnail_iStock_000011627207Small.jpg

 

Pa se dejansko zavedamo, da je sladkor naš tihi ubijalec?

Prav zato želim izpostaviti vsaj nekaj negativnih presnovnih učinkov sladkorja, povzetih iz najrazličnejših zdravstvenih revij in drugih strokovnih publikacij:

  • Povzroča nevrološke in psihološke težave: demenco, shizofrenijo, motnje pozornosti in koncentracije, depresijo, anksioznost, epileptične napade, razne nevrološke bolezni, poveča simptome hiperaktivnosti in motenj pozornosti pri otrocih.
  • Je v tesni povezavi s številnimi boleznimi: kroničnimi vnetnimi črevesnimi boleznimi (npr. Chronova bolezen in ulcerozni kolitis), golšo in boleznimi ščitnice, žolčnimi kamni, cirozo jeter, vnetjem slepiča, hemeroidi, krčnimi žilami, diabetesom, aterosklerozo, raznimi srčno-žilnimi boleznimi, osteoporozo, avtoimunskimi boleznimi kot so artritis, astma in multipla skleroza ...
  • Povzroča hormonsko neravnovesje, zadrževanje vode v telesu, glavobole, migrene ter krhkost vezivnih tkiv. Vpliva na izgubo elastičnosti in funkcionalnosti tkiv.
  • Ima alkoholu podobne toksične učinke, poveča obseg jeter in maščobnega tkiva v jetrih. Prav tako vpliva na povišanje ravni škodljivega holesterola in trigliceridov v krvi ter prispeva k debelosti. Naše telo spremeni sladkor v 2- do 5-krat večjo količino maščobe v primerjavi s škrobom.
  • Oslabi vid in lahko povzroči sivo mreno ter nočno slepoto.
  • Povzroča prehranske alergije in ekceme. Zelo prispeva k nekontrolirani razrasti glive Candida Albicans.
  • Povzroči okvare DNK, prezgodnje staranje in smrt celic.
  • Sladkor hrani rakave celice in je povezan z razvojem raka dojk, jajčnikov, prostate, danke, trebušne slinavke, žolčevoda, pljuč, žolčnika in želodca.
  • Poruši mineralno ravnovesje v telesu in lahko povzroči pomanjkanje pomembnih mineralov kot so krom, magnezij in kalcij.
  • Zavira delovanje imunskega sistema in poveča tveganje za infekcije.

 

Najbolj osnovni praktični nasvet preprečevanja globalne težave preobremenjenosti s sladkorjem je zelo preprost:

  • uporabljajmo le izhodne, nepredelane surovine (npr. zelenjavo, polnovredna žita, kakovostno meso …), ki jih sami pripravimo na zdrav način.
  • Krom je esencialen mineral, ki nam lahko priskoči na pomoč. Deluje kot pomočnik inzulina in tako zmanjšuje »inzulinsko rezistenco« oz. izboljša občutljivost tkiv na inzulin in s tem privzem glukoze v tkiva, celice.

     

Naj bo torej prelep začetek tedna, pa četudi brez sladkorja :).

 

 

 

 

Svetujem vam…
Sendi Lešnjak, mag. inž. prehrane, naklonjena alternativnim principom zdravja, ki vam bom z zdravimi obroki, priporočili za telesno aktivnost in vitalnost, praktičnimi primeri ter s pravo mero strokovnih nasvetov pomagala do zdravega življenjskega sloga, dobrega počutja ter boljšega poznavanja samega sebe. Skozi leta lastnih izkušenj, izobraževanja ter težnje po novih znanjih na področju prehrane in telesne aktivnosti sem prišla do spoznanja, da je pot do zdravja lahko zabavna, okusna ter polna novih izzivov in zadovoljstva in to želim deliti tudi z vami.