BLOGI

PRAVILNO SEDENJE PRED RAČUNALNIKOM

Objavil: Kdaj: Kategorija: Nekategorizirano
  • Velikost pisave: Larger Smaller
  • Ogledi: 3041
  • Naroči se na novice o tem zapisu
  • Print

PRAVILNO SEDENJE PRED RAČUNALNIKOM

Razvoj evolucije kaže, da je nekdaj pretežno fizično delo skoraj v celoti nadomeščeno z intelektualnim delom. Delo z računalnikom je najpogostejša oblika tovrstnega dela.

Prisiljena, statična in dolgotrajna  drža, ki je prisotna pri tem se odraža v različnih zdravstvenih težavah, ki jih najpogosteje zaznamo kot različne oblike bolečin v posameznih delih telesa. Na zdravstvene težave pri sedečem delu opozarjajo raznovrstni članki, raziskave in statistične podatki o bolniški odsotnosti in mišično kostnih obolenjih.

 

 

 

Pri dolgem sedenju nastajajo zaradi pasivnega sedenja bolečine v križu. Medenica se začne zvračati nazaj, hrbtenica nima več popolne opore in izgubi naravno«S« obliko. Pojavi se neenakomerna obraba medvretenčnih ploščic in posledično bolečine v križu.

Pogosto se pojavijo tudi bolečine v vratu oz. otrdelost vratu. Mišice vratu se zakrčijo in povzročijo omejeno gibljivost ter bolečino.

 

 

 

 

KAKO PRAVILNO SEDETI?

o   Medenica je rahlo nagnjena v smeri naprej, da se ustvari dvojna S oblika hrbtenice                                                        

o   Sedenje z rahlo naslonjenim hrbtom ob naslonjalo stola

o   Lopatici sta v rahli retrakciji (pomaknjeni nazaj) in depresiji (spuščeni nazaj-navzdol)

o   Z očmi gledamo rahlo navzdol v sredino monitorja ( pravilna višina računalnika)

o   Ramena so spuščena, podlakti in dlani so vzporedno s površino mize

o   Kot v kolenskem sklepu 90˚ in kolčnem sklepu je 90˚ - 110˚

o   stopala so na podlagi, v kolikor ne dosežejo tal se pod njih postavi opora

 

 

 

Zavedati se morate, da se je vaše telo prilagodilo na nepravilno sedenje, zato boste imeli na začetku težave z pravilni sedenjem, ki se Vam bo zdelo nenaravno. Vendar je človeško telo zelo prilagodljiv sistem in tako, kot se navadi na nepravilno, se bo sčasoma tudi na pravilno sedenje…

 

Veliko uspeha pri skrbi za Vašo držo!

 

Matej Grafenauer