BLOGI

RAZTEZNE VAJE ZA ZADNJIČNE MIŠICE

Objavil: Kdaj: Kategorija: Nekategorizirano
  • Velikost pisave: Larger Smaller
  • Ogledi: 2448
  • Naroči se na novice o tem zapisu
  • Print

Zadnjične mišice so skupina glutealnih mišic, ki se nahajajo na zadnji strani medenice. Skupaj omogočajo premikanje kolčnega sklepa v različnih smereh. Med zadnjične mišice spadajo m. gluteus maximus (velika zadnjična mišica), m. gluteus medius (srednja zadnjična mišica) in m. gluteus minimus (mala zadnjična mišica). Mišice izvajajo gibanje v kolku in sicer izteg noge nazaj (gluteus maximus), odmik noge vstran (gluteus medius) in rotacija noge navznoter (gluteus minimus) -  nogo obrnemo navznoter, tako da prsti gledajo v smeri druge noge. 

Te mišice spadajo v skupino »kritičnih« mišic, kar pomeni, da so velikokrat prenapete in šibke, kar lahko povzroči bolečino v kolku in ledveno - križničnem delu hrbtenice. Predvsem napetost teh mišic povzroča zmanjšano gibljivost v kolku in občutek »težke hoje« oz. togost v področju medenice in kolka.

Zadnjične mišice zahtevajo zaradi vsakodnevnih navad (veliko sedenja) posebno pozornost. Potrebno jih je redno raztezati in jim omogočati normalno elastičnost in gibljivost.

Mišice same po sebi ne bolijo, velikokrat ljudje sploh ne vedo, da imajo zakrčene. Vzrok neelastičnosti zadnjičnih mišic je spremenjena drža, kar lahko privede do bolečin v kolku in hrbtenici.

2 VAJI ZA RAZTEZANJE ZADNJIČNIH MIŠIC:

Sedimo z iztegnjeno nogo, drugo nogo pokrčimo in jo postavimo preko iztegnjene. Nato z obema rokama objamemo koleno in jo pritegnemo k sebi. Pazimo, da imamo ravno hrbtenico. Položaj zadržimo 30 s ali več.

 b2ap3_thumbnail_1_20160303-202041_1.jpg

Začetni položaj je sedenje na stolu. Eno nogo prekrižamo čez drugo (pravi kot v kolenu - noga, ki je na tleh). Z rokama primemo koleno in gleženj prekrižane noge in se povlečemo v smeri naprej. Gib izvedemo v medenici in sicer tako, da jo nagnemo v smeri naprej, pri tem mora biti hrbtenica čim bolj ravna. Gib izvedemo do občutka raztega, nato zadržimo najmanj 30s.

b2ap3_thumbnail_2.jpg 

 

 

 

Matej Grafenauer