Joga za zdravo in sproščeno življenje

JOGA

Beseda joga izhaja iz sanskrtske besede yuk in pomeni povezavo in usklajenost dveh sil – telesa in uma. Joga je pred več tisočletji nastala v Indiji. Je starejša od hinduizma in čeprav jo številni povezujejo s to vero, med njima vendarle ni povezave. Joga je edinstvena. Vadi jo lahko vsakdo, ne glede na versko pripadnost. Joga je védenje o samem sebi, o lastnem jazu; združuje individualni in univerzalni jaz. Cilj joge je aktivna sprostitev, kar pomeni, da je človek hkrati dejaven in sproščen. Joga spodbuja preobrazbo ter harmonijo in ravnovesje posameznikovih čustev, uma in telesa.

Joga pomeni združitev telesa, uma in duše ter deluje na treh ravneh. Z vadbo joge postane telo prožnejše, močnejše in bolj zdravo. Človek se počuti bolj sproščen in občuti več miru ter miselne jasnosti. Ker joga ustvarja notranji mir, obogati življenje z ljubeznijo in složnostjo.

Nekaj prednosti joge:
- izboljšanje gibčnosti in drže telesa,
- okrepitev mišic,
- izboljšanje gibljivosti sklepov,
- izboljšanje kostne strukture,
- izboljšanje prebave, krvnega obtoka in imunskega sistema,
- zmanjšanje odvisnost od zdravil,
- povečanje koncentracije in izostritev uma,
- doživetje notranjega miru in
- občutenje več energije in navdušenja.

Sedeči položaji za meditacijo

Objavil: Kdaj: Kategorija: Zdravje
  • Velikost pisave: Larger Smaller
  • Ogledi: 1414
  • Naroči se na novice o tem zapisu
  • Print

Sedeči položaji za meditacijo

 

Samasana
Sproščeno sedimo na tleh. Hrbet je raven. Pokrčimo desno koleno in približamo desno stopalo k levemu stegnu. Levo stopalo položimo pred desno, tako da gležnja ležita drug pred drugim. Dlani sta sproščeni na nogah in obrnjeni navzgor. 

Sedeči položaj po turško
Sedimo udobno in z vzravnanim hrbtom. Če želimo, se prislonimo na steno. Nogi sta pokrčeni. Poskrbimo, da nam je v položaju udobno. Dlani sta obrnjeni navzdol ali navzgor. 

Polovični lotos
Sedimo sproščeno in z vzravnanim hrbtom. Pokrčimo noge. Levo stopalo položimo na desno stegno, desno stopalo pa na tla pred levo nogo. Če želimo, držimo dlani v džnana mudri

Lotos
Sedimo sproščeno in hrbet imamo raven. Pokrčimo noge. Levo stopalo položimo na desno stegno, desno stopalo pa naslonimo na levo stegno. Dlani sta sproščeni na kolenih. 

 

Maja že več kot desetletje živi in dela na Nizozemskem. V otroštvu se je ukvarjala s plesom, prvi stik z jogo pa je prišel ravno ob pravem času. Kot pravi pregovor: »Ko je učenec pripravljen, pride učitelj.« Z jogo se je začela intenzivno ukvarjati leta 2000. Od takrat naprej se izpopolnjuje tudi v meditaciji in dihalnih vajah pri različnih mednarodni organizacijah na Nizozemskem, v Nemčiji, Belgiji, Kanadi in Indiji. Dokončala je tudi triletno šolo za jogo na Nizozemskem, kjer se je izpopolnjevala predvsem v znanju hatha joge. Od leta 2007 redno poučuje jogo in organizira različne jogijske delavnice ter potovanja. Vabljeni ste na joga delavnicah ki jih Maja organizira dvakrat letno v Sloveniji. Reference joga učencev: Prijetna učiteljica z veliko znanja in izkušnjami. Toplo priporočam. – Andreja, ajurvedska terapevtka Maja je fantastična joga učiteljica. Joga ure so prijetne, sproščujoče in te hkrati napolnejo z energijo in inspiracijo. Po jogi se počutiš prerojeno in greš z novim zaletom naprej. – Alenka, prevajalka Maja je profesionalna učiteljica joge. Je zahtevna in razumevajoča hkrati. – Marjana, poslovna sekretarka Joga pri Maji je intenzivna in sproščujoča hkrati. Zame so pomembne predvsem dihalne vaje in pa meditacija na koncu ure. Tako se lahko bolje sprostim. – Peter, plesalec Nikoli si nisem mislila da je joga zame. Prijateljica me je enkrat povabila na jogo k Maji in od takrat naprej grem vsak teden. Joga se mi je zelo priljubila in si ne predstavljam več kako bi bilo brez joge. – Ana, biologinja