Joga za zdravo in sproščeno življenje

JOGA

Beseda joga izhaja iz sanskrtske besede yuk in pomeni povezavo in usklajenost dveh sil – telesa in uma. Joga je pred več tisočletji nastala v Indiji. Je starejša od hinduizma in čeprav jo številni povezujejo s to vero, med njima vendarle ni povezave. Joga je edinstvena. Vadi jo lahko vsakdo, ne glede na versko pripadnost. Joga je védenje o samem sebi, o lastnem jazu; združuje individualni in univerzalni jaz. Cilj joge je aktivna sprostitev, kar pomeni, da je človek hkrati dejaven in sproščen. Joga spodbuja preobrazbo ter harmonijo in ravnovesje posameznikovih čustev, uma in telesa.

Joga pomeni združitev telesa, uma in duše ter deluje na treh ravneh. Z vadbo joge postane telo prožnejše, močnejše in bolj zdravo. Človek se počuti bolj sproščen in občuti več miru ter miselne jasnosti. Ker joga ustvarja notranji mir, obogati življenje z ljubeznijo in složnostjo.

Nekaj prednosti joge:
- izboljšanje gibčnosti in drže telesa,
- okrepitev mišic,
- izboljšanje gibljivosti sklepov,
- izboljšanje kostne strukture,
- izboljšanje prebave, krvnega obtoka in imunskega sistema,
- zmanjšanje odvisnost od zdravil,
- povečanje koncentracije in izostritev uma,
- doživetje notranjega miru in
- občutenje več energije in navdušenja.

Težave s križem

Objavil: Kdaj: Kategorija: Zdravje
  • Velikost pisave: Larger Smaller
  • Ogledi: 1506
  • Naroči se na novice o tem zapisu
  • Print

Bolečine v križu poznamo skoraj vsi, zato je tudi pri teh težavah redna vadba joge skoraj obvezna, če ne želimo končati pri zdravniku in na raznih terapijah. Vse, kar počnemo, se zapiše v hrbtenico in potem razširi po vsem telesu. Z jogo krepimo hrbtenico in povečamo njeno prožnost. V jogijskih položajih krepimo hrbtne mišice, sproščamo napetosti in hkrati poskrbimo za gibčnost hrbtenice. Jogijski pregovor pravi, da smo stari toliko, kolikor je gibčna naša hrbtenica. Poskrbimo torej za prožno hrbtenico.

 

Zavedajmo se telesne drže 

Že s tem, da se zavedamo telesne drže, si pomagamo pri ohranjanju zdravja. Nekajkrat na dan se spomnimo na to, kako se držimo in po potrebi popravimo držo. Večinoma sedimo napačno za računalnikom ali stojimo z ukrivljenim hrbtom. Slaba drža vpliva na naše počutje in s tem tudi na zdravstveno stanje. V sedečem položaju na stolu je dobro imeti obe stopali na tleh, noge pa naj ne bodo prekrižane. 

 

 

Pokončna drža

Stopala so obrnjena naprej in v širini bokov. Roke, dlani in prsti so popolnoma sproščeni. Ob vdihu podaljšamo hrbtenico, ob izdihu pa sprostimo ramena. Medenica je potisnjena rahlo naprej. Sprostimo tudi mišice zadnjice. Kolena so rahlo pokrčena, tako da v nogah ne občutimo napetosti. Med vdihom prenesemo težo telesa na nožne prste, vendar tako da ostajajo stopala trdno na tleh. Težo nato iz prstov počasi prenesemo na zunanji del stopal, pete in notranji del obeh stopal. Osredotočimo se na stik s tlemi ter začutimo sočasno povezanost z zemljo in nebom.

 

Maja že več kot desetletje živi in dela na Nizozemskem. V otroštvu se je ukvarjala s plesom, prvi stik z jogo pa je prišel ravno ob pravem času. Kot pravi pregovor: »Ko je učenec pripravljen, pride učitelj.« Z jogo se je začela intenzivno ukvarjati leta 2000. Od takrat naprej se izpopolnjuje tudi v meditaciji in dihalnih vajah pri različnih mednarodni organizacijah na Nizozemskem, v Nemčiji, Belgiji, Kanadi in Indiji. Dokončala je tudi triletno šolo za jogo na Nizozemskem, kjer se je izpopolnjevala predvsem v znanju hatha joge. Od leta 2007 redno poučuje jogo in organizira različne jogijske delavnice ter potovanja. Vabljeni ste na joga delavnicah ki jih Maja organizira dvakrat letno v Sloveniji. Reference joga učencev: Prijetna učiteljica z veliko znanja in izkušnjami. Toplo priporočam. – Andreja, ajurvedska terapevtka Maja je fantastična joga učiteljica. Joga ure so prijetne, sproščujoče in te hkrati napolnejo z energijo in inspiracijo. Po jogi se počutiš prerojeno in greš z novim zaletom naprej. – Alenka, prevajalka Maja je profesionalna učiteljica joge. Je zahtevna in razumevajoča hkrati. – Marjana, poslovna sekretarka Joga pri Maji je intenzivna in sproščujoča hkrati. Zame so pomembne predvsem dihalne vaje in pa meditacija na koncu ure. Tako se lahko bolje sprostim. – Peter, plesalec Nikoli si nisem mislila da je joga zame. Prijateljica me je enkrat povabila na jogo k Maji in od takrat naprej grem vsak teden. Joga se mi je zelo priljubila in si ne predstavljam več kako bi bilo brez joge. – Ana, biologinja