ZDRAVA PREHRANA

Zaradi porasta sodobnih bolezni (debelost, diabetes, alergije,...) je zavedanje o zdravem prehranjevanju še kako pomembno, saj je prav hrana tisto "zdravilo" ali pa "strup", ki ga vsakodnevno vnašamo v naše telo. V najslabšem položaju so tu otroci, ki nevede kopirajo "slabe" prehranjevalne navade svojih staršev.Naš cilj je obuditi stare slovenske jedi, povrniti sezonskim živilom, začimbam, zeliščem in dišavnicam njihov pomen in uporabnost ter vse skupaj podkrepiti z modrostjo tradicionalne kitajske medicine.

ZAKAJ RAVNO ŠPARGLJI?!

Objavil: Kdaj: Kategorija: Prehrana
  • Velikost pisave: Larger Smaller
  • Ogledi: 1234
  • Naroči se na novice o tem zapisu
  • Print

b2ap3_thumbnail_samo-jaz.jpgVečkrat sem že omenila sezonska živila v povezavi s tradicionalno kitajsko medicino ter v prejšnjem blogu človeško naivnost.

Šparglji spadajo po svoji nutricistični vrednosti med superživila. Obstaja okrog 300 vrst od teh pa jih je 20 primernih za uživanje. Divji šparglji so zaradi sestave tal na področjih kjer rastejo, veliko bogatejši z minerali in vitamini kot gojeni na domačem vrtu. Ker pa nimamo vedno časa iskati mlade poganjke, je gojenje le teh zelo enostavno in hkrati priporočljivo.

Vsebnost vitaminov, mineralov in antioksidantov je presenetljiva. Prav tako je to še ena rastlina, ki vsebuje inulin (prebiotik), tako kot cikorija in topinambur ter tako skrbi za "dobre" bakterije v našem črevesu. Pospešujejo delovanje ledvic in imajo zato diuretični učinek. Čistijo tudi kri. Za tiste posameznike, ki so nagnjeni k nastajanju ledvičnih kamnov in ki jih občasno "napade" putika, pa je uživanje špargljev priporočljivo v manjših količinah.

 

Pa boste rekli saj jih noče noben jesti, še posebno ne otroci. Seveda ne, saj se niso mogli navadit njihovega okusa, če jim tega nikoli niste ponudili. Vsi pa dobro vemo, da jemo tudi z očmi, in če so jedi primerno lepo dekorirane, jih bomo pojedli z veliko večjim veseljem pa čeprav nam bo nov okus ali vonj celo malo neprijeten. Prav tako veliko pripomore tudi količina "nove" hrane oz. novega okusa na krožniku. Če boste vztrajni pri pripravljanju različnih jedi iz špargljev in otrokom vsakič ponudili novo kulinarično izkušnjo, se bodo s časom navadili okusa. Pa ne pretiravajte, saj so naslednja sezonska poslastica jagode

 

Jasmina

Sem univetzitetna diplomirana kemičarka, nutricistka za superživila ter certificirana prehranska svetovalka za športnike. Sestavila sem ekipo v kateri se dopolnjujemo z znanji medicinske stroke, prehranske ter kulinarike. Način življenja in lastne izkušnje so me pripeljale do razmišljanja in znanja, ki ga želim deliti.