Namen akcije Pozor(!)ni na okolje je osveščati partnerji o pravilnem ravnanju z okoljem, opozarjati na nepravilnosti pri vsakdanjem odnosu do okolja in spodbujati k razmisleku o tem, kaj lahko za okolje stori vsak posameznik. Ambasador kampanje, Boštjan Gorenc – Pižama, je prepričan, da s prenašanjem dobrih praks in znanja akcija pozitivno vpliva na odnos mladih do okolja in na spremembo njihovega vedenja.
Tia Kemperle
Kako to, da ste odločili postati ambasador kampanje Pozor(!)ni na okolje?
Goodyearov okoljski projekt Pozor(!)ni za okolje sem spoznal pred leti, ko so me povabili, da sem v Škofji Loki nastopil za zmagovalno šolo kampanje. Že takrat me je pritegnila ideja, da mladi aktivno iščejo inovativne rešitve za okoljske težave v svoji sredi. Ko so me lani povabili, da bi v akciji sodeloval kot glavni EKOninja, sem si z veseljem nadel majico.
So vas starši kdaj poučevali o tem, kako skrbeti za okolje, naravo ...? Ali ste več o tem izvedeli v šoli?
Mislim, da gre pri mojem odnosu do okolja za mešanico obeh vplivov. So me pa že od malih nog vzgajali, da se papirčkov ne meče po tleh in da si pozoren na porabo energije. Le sajenja rastlin za zmanjševanje ogljikovega dioksida ne vem, če bi se upal lotiti, ker sem tak mojster za rastline, da mi je uvel celo kaktus.
Kaj menite, kakšna je razlika glede znanja o varstvu narave pri osnovnošolcih danes in včasih? Bi rekli, da so bolj osveščeni?
Mislim, da je razlika med današnjimi generacijami in mojo v osnovni šoli neznanska, saj smo tudi kot družba spremenili odnos do okolja. Vse bolj se zavedamo, kako zlahka lahko porušimo krhko naravno ravnovesje, ki ga potrebujemo za življenje. Ko sem sam hodil v osnovno šolo, ni niče govoril o ločevanju odpadkov, zdaj pa otroci že pri Pujsi Pepi izvejo, kaj gre v zelene in kaj v rumene zabojnike.
Sodite med tiste, ki predstavljate dober vzor ali bi se lahko še kje izboljšali? Zaprete na primer vodo, medtem ko si umivate zobe, ločujete odpadke?
Trudim se po svojih močeh, a se že zaradi kraja bivanja in narave dela ne morem izogniti dolgim vožnjam v avtomobilu, kjer sem običajno edini potnik. Ločevanje pa mi je že tako v krvi, da se med nedavnim obiskom Belgije nikakor nisem mogel navaditi, da tam določene dele embalaže mečejo v mešane smeti, saj posebej zbirajo samo plastenke in tetrapake.
Ste kot ambasador kampanje izvedeli kaj, kar vas je presenetilo, navdušilo?
Navdušuje me kreativnost mladih v skrbi za okolje. Recimo to, da so dijaki z ene izmed sodelujočih šol v projektu lani sami sestavili električni avtomobil.
Kakšno vlogo imate kot ambasador kampanje, kaj si želite sporočiti mladim in velikim?
Zdi se mi, da se še vedno premalo zavedamo pomembnosti zmanjševanja ogljičnega odtisa. Povsod se želimo pripeljati tik do vrat, ne pomislimo, da bi se kam lahko odpravili tudi peš. Seveda se v ogljični odtis prištevajo tudi vsi proizvodni procesi izdelkov, ki jih uporabljamo, in če smo nagnjeni k pretiranemu nakupovanju izdelkov, ki jim nato poteče rok uporabe – posebej kritičen je odnos do hrane – preden jih porabimo, bo ob ponovnem nakupu z izdelkom prišlo tudi novo breme ogljičnega odtisa. Z Goodyearovo kampanjo Pozor(!)ni za okolje opozarjamo, da lahko že z majhnimi vsakdanjimi dejanji pripomoremo k zmanjševanju ogljičnega odtisa. Ne nazadnje, je za odnos do okolja odgovoren vsak posameznik – tudi mladi.
Glede na to, da ste (med drugim tudi) stand-up komik, ali bi nam morda zaupali ali se vam je pripetila že kakšna smešna prigoda s smetmi, ločevanjem, ekologijo?
Mislim, da je bilo od vseh teh prigod najbolj komično, ko mi je med prevažanjem zabojnika do ceste spodrsnilo na ledu. Vsaj za tiste, ki so to opazovali. Asfaltu ni bilo toliko smešno (smeh).
Kategorije