Kako uspešno dosegati cilje v podjetju

Vsakdo, ki sodeluje v poslovnem svetu, pozna koncept postavljanja ciljev. Veliko podjetij uporablja ciljno vodenje. Še več podjetij pa postavlja cilje na osnovi SMART metode, ki poudarja, da mora biti cilj specifičen, merljiv, v skladu z vrednotami, realističen in časovno določen. (Pre)malo pa je posameznikov in podjetij, ki se zavedajo, da je učinkovitost postavljanja ciljev v veliki meri odvisna od majhnih, na prvi pogled sila nepomembnih detajlov.

 

Sara Brezigar, predavateljica in soustanoviteljica priznane poslovne Akademije Panta Rei in strokovnjakinja s področja strateškega upravljanja s človeškimi viri, ki pogosto deluje pri svetovalnih projektih za številna slovenska in tuja podjetja, nam je predstavila dva pomembna detajla, ki lahko pomenita razliko med uspešnim in neuspešnim doseganjem zastavljenih ciljev.

 

Ko je neuspeh pravzaprav uspeh

Brezigarjeva navaja, da prvi »hudičev detajl« postavljanja ciljev izhaja iz tega, da večkrat ne definiramo lestvice uspešnosti doseganja ciljev. Zato je pomembno ustvariti lestvico, s pomočjo katere bomo vedeli, kako blizu smo zastavljenemu cilju in se hkrati ne bomo počutili kot poraženci, čeprav smo cilj v 95 % (že) dosegli. Če smo že dolgo na drugem mestu v panogi, potem potrebujemo lestvico prehoda na vodilnega v panogi. To lestvico lahko opredelimo s količino novih poslov ali s povečanjem prometa, lahko pa vanjo vključimo tudi mehkejše aspekte, kot npr. ali nas zdaj stranke dojemajo drugače (kot vodilne v panogi) ali pa pridobivamo morda drugačen tip strank (bolj uspešne, bolj pomembne, večje stranke).

 

Ko neuspeh demotivira zaposlenega

To, da imamo lestvico uspešnosti doseganja ciljev je še posebej pomembno takrat, ko osebo, ki naj bi cilj dosegla, motivira uspeh, demotivira pa jo neuspeh. Takšna oseba potrebuje povratne informacije o delnih uspehih in napredku, da lahko še vedno stremi k doseganju cilja z vso energijo in močmi, ki jih premore. Na žalost pa je večkrat tako, da bi lahko svoj 100% neuspeh lahko dojemale kot 95% uspeh, če bi si pri postavljanju ciljev, poleg cilja samega, opredelile tudi lestvico uspešnosti doseganja cilja.

 

Pozabljamo, da sta telo in um celota

Drugi tako imenovani »hudičev detajl« izhaja iz dejstva, da sta naš um in telo tesno povezana. Zato je pomembno, da pri postavljanju ciljev ne angažiramo le našega uma, temveč tudi naše telo. Pri postavljanju ciljev moramo biti karseda specifični. Vprašati se moramo, kakšen bo ta cilj: kako bo »dišal«, kako bo »izgledal«, kakšen bo po okusu in na otip. Pomembno je, da si v možganih narišemo celovito sliko, kakšno bo naše življenje, ko bomo ta cilj dosegli. Gre torej za vajo vizualizacije prihodnosti, kjer poleg našega uma angažiramo tudi naše telo s tem, da »podoživimo«, kako se bomo počutili, ko bo cilj dosežen.

 

Vpliv vodje na uspešnejše doseganje ciljev

Razumljivo je, da si ljudje v podjetjih težje vizualiziramo učinke poslovnih ciljev. Vendar bi te cilje podjetja lažje dosegala, če bi njihovi zaposleni to počeli. Ključno vlogo pri tem lahko imajo vodje, ki svojim podrejenim predočijo, kako določen cilj diši, kakšne barve je, kakšen je po okusu in na otip. Pokažejo jim, kaj za podjetje (in tudi njih osebno) pomeni, če bo določen cilj dosežen in kaj se bo takrat zgodilo. Vodje pa cilj lahko povežejo s konkretno nagrado ali boniteto za zaposlene.

 

Zlato pravilo doseganja ciljev

Za zaključek Brezigarjeva poudari, da ni dovolj, da cilje postavite po SMART ali kateri drugi ekvivalentni metodi, če želite, da se bodo zaposleni v podjetju maksimalno trudili za doseganje zastavljenih ciljev. Dobro postavljen cilj diši in ima vonj, lahko se ga dotaknete in si predstavljate, kakšno bo vaše življenje, ko ga boste dosegli. Pri tem pa si ne pozabite ustvariti lestvice uspešnosti doseganja cilja, da ne boste 95% uspeh doživljali kot 100% poraz.

OSTALI ČLANKI IZ TEME ZDRAVO ŽIVLJENJE

18.10.2019

Visoka smrtnost zaradi raka želodca

Eden najbolj zahrbtnih predstavnikov rakov prebavil je rak želodca, ki je po smrtnosti na…
16.10.2019

Nosečke na potovanju

Zagotovo se boste v 9 mesečni nosečnosti vsaj enkrat odpravili na kakšno potovanje. In le…
14.10.2019

KAJ JE ZOBNI VSADEK?

Zobni vsadek ali implantat je nadomestek zobne korenine, večinoma izdelan iz telesu…
14.10.2019

Nepredvideni stroški pri zdravniku

Nepredvideni stroški pri zdravnikuNe glede na naša leta, nas lahko doletita bolezen ali…
13.10.2019

Paraziti - ne pustimo, da nas uničujejo

Mnogi se ne zavedajo, kako zelo pogoste so okužbe s paraziti. Nič čudnega, saj se…